Offroad
Motocross
Enduro
Trial

Argumendid

Raam

• Kitsamad põhitalad ja uus tagumine alusraam säästavad HRC oskusteabele tuginedes kaalu
• Kitsamad kiigetalad ja kiige pöördekoht koos uuendatud kiige jäikustasakaaluga
• Muudatused geomeetrias koos ülaltooduga parandavad kurvide võtmist
• Ümberehitatud esivedrustus koos 5 mm lisakäiguga, mida on kohandatud ümberehitatud tagaamordiga
• Väiksem uus iste ja kompaktsemad ümber kujundatud plastosad täiustavad ergonoomikat

CRF450R kahe külgtalaga alumiiniumraam jäi 2020. aastal samaks, kuid 2021. aastaks läbib see täieliku uuenduskuuri HRC võistkonna otsese panuse abil, et parandada kurvide võtmise iga aspekti.
Tänu kitsamatele põhitaladele kaalub see 8,4 kg juures 700 g vähem kui eelmine mudel, samuti säästab ümber kujundatud alusraam 910 g juures 320 g. Ka raami dünaamika on uus: kuigi väändejäikus on sama, on külgjäikust 20% vähendatud, et suurendada kurvide läbimise kiirust, veojõudu ja juhitavust. Alumiiniumist kiigel on uus jäikustasakaal, mis on häälestatud vastama kitsamate talade ja pöördepunktiga raamile. Pro-Linki suhet on samuti muudetud.
Nii ülemist kui ka alumist kinnituskahvlit on kiirema juhtimise ja tunnetuse tagamiseks täiustatud ning need on nüüd paindlikumad. Täielikult kohandatav 49 mm Showa USD spiraalvedruga kahvel on variant Showa tehases paigaldatud kahvlist, mida kasutavad MX-i võistkonnad Jaapani meistrivõistlusel. Parema ja sujuvama kurvide võtmise jaoks on kahvleid uuendatud, kolvi käiku on pikendatud 5 mm võrra kuni 310 mm-ni ja kahvli kinnitusklambrite jäikust on suurendatud. Showa tagaamordi põhikolvi ventiili on suurendatud, et tagada kiirem reaktsioon ja parem löögisummutus. Vedru on valmistatud maailma kõige kergemast terasest, et säästa 200 g.
Iste on nüüd lühem, kergem ja tagant 10 mm madalamal, et sõitja liikumisvabadus oleks suurem. Samuti on seda palju kergem eemaldada ja paigaldada. Ka hooldus on lihtsam, kuna keret kinnitavaid 8 mm polte on mõlemal küljel kuue asemel neli. Uus masin on 70 mm võrra kitsam (vasakult 50 mm, väljalaskepoolselt küljelt 20 mm), plastosad on õhemad ja paagi kate on eemaldatud.
Kaldenurk ja järeljooks on nüüd kitsamad, 27,1° / 114 mm (enne 27,4° / 116 mm), ja teljevahe on veidi lühem, 1481 mm (enne 1482 mm). Kliirensit on tõstetud 8 mm võrra 336 mm-ni ja alumine kinnituskahvel on nüüd 6,1 mm võrra kõrgemal 928 mm juures. Raadiuskaar kiige pöördepunktist tagaratta võllini suureneb 0,9 kraadilt 14,5 kraadini ning pöördepunkti ja esivõlli vahekaugus suureneb 1,8 mm võrra 914,6 mm-ni. Tühimass on 105,8 kg, mis on 2 kg kergem kui eelmisel mudelil.
Radiaatorikestad, mille kavandamisel kasutati suurima õhu läbivoolu tagamiseks arvutusliku vedeliku dünaamikat (Computational Flow Dynamics, CFD), on nüüd valmistatud ühest plastitükist, mitte kahest. Ava on madalamal ning radiaatorivõresid on õhuvoolu jaoks optimeeritud. 6,3 l mahutav titaanist kütusepaak on samuti ümber kujundatud.
Standardvarustusse kuuluv paindlik kerge juhtraud Renthal Fatbar tagab optimaalse mugavuse. Ülemisel kinnituskahvlil on kaks juhtrauahoidiku kohta juhtraua 26 mm taha ja ette liigutamiseks. Kui keerata hoidikut 180°, saab juhtrauda liigutada veel 10 mm algasendist, tänu millele saate neli ainulaadset sõiduasendit. Kaalu säästmisel loevad ka väikesed panused (Jaapanis on ütlus „Kui koguneb piisavalt tolmu, võib tekkida mägi“). Seda silmas pidades säästab juhtkaabli tasakaalustatud juhtmestik 100 g.
Ees üleval on kahekolvilises pidurisadulas 30 ja 27 mm läbimõõduga kolvid ning 260 mm laineline ketas. Koos väikese paisumisastmega pidurivoolikuga tagab see jõulise tunnetuse ja püsiva peatumisvõimsuse. Ühekolviline tagasadul on 240 mm lainelise kettaga.
DID alumiiniumveljed koos otse ühendatud kodarapaigutusega on musta viimistlusega; ees on 21 × 1,6 tolli, taga 19 × 2,15 tolli. 2021. aasta mudeli tagaratas on tugevam ja kergem ning Dunlopi pehme raja rehvid MX33F/MX33 kuuluvad nüüd standardvarustusse. 
2021. aasta CRF450R-i teravamaid jooni täiustab efektne üleni punane graafika.

Mootor

• Suurem õhukarp ning uuendatud seguklapikoda ja alumise ajami väljalaskeavad
• Uus väljalasketoru koos ühetorulise summutiga suurendab pöördemomenti ja säästab kaalu
• Suurema mahuga hüdrauliline sidur asendab trossiga käitamist, et tagada püsiv ja kerge hoovatunnetus
• Parandatud dekompressioonisüsteem tagab parema mootori seiskumise takistuse

Kui 2019. aastal suurendati mudeli tippvõimsust 1,8 kW võrra ning see sai 2 Nm suurema pöördemomendi ja tugevama alumise osa, siis 2020. aastal keskenduti 449,7 cm3 neljaklapilise Unicami mootori arendamisel PGM-FI kaartide ja HRC Launch Controli täiustamisele ja optimeerimisele ning lisati veojõusüsteem Honda Selectable Torque Control. 2021. aasta mudeli puhul on tähelepanu – koos otse Tim Gajseri meistrivõistlused võitnud HRC masinalt saadud täiustustega – suunatud väikeses kuni keskmises pöördevahemikus sõitmisele ja kaalu vähendamisele, mis parandab veelgi kurvide läbimist.
Tippvõimsuse märkimisväärse suurenemisega (kuni 0,6 kW) üle 5000 p/min kaasneb madalate pöörete jõulisem tunnetus, mis on saavutatud n-ö puhtal poolel õhukarbi suuruse suurendamise teel 1,8 liitrilt 4,1 liitrile. Uus õhukarp, millele pääseb nüüd hõlpsalt ligi ühe külje katte poldi eemaldamisega, toidab uuenduskuuri läbinud kergemat 46 mm seguklapikoda, mis optimeerib sisselasketõhusust ja kasutab aktiivselt ära latentse soojuse aurustumist sisselaskeavades.
Ka pihusti nurk on suurenenud 30 kraadilt 60 kraadile ning kütust pihustatakse taha drosselklapini välja, et parandada sisselasketõhusust, ülelaade jahutust ja üliolulist gaasitunnetust. Ka dekompressioonisüsteem on uus: selle lisaraskus on viidud nukkvõlli paremalt poolelt üle vasakule poolele, et tagada stabiilsem töö väikestel pööretel suurema mootori seiskumise takistusega.
Suurim muudatus tehti kahes väljalaskeavas: sarnaselt CBR1000RR-R Fireblade'iga on nende väljumiskoht parema ökonoomsuse huvides ovaalne, mitte ümmargune, ning eelmise mudeli 5,08 kg 2-1-2-väljalaskesüsteem asendati ühe 3,84 kg väljalasketoru ja summutiga (ka sellelt on eemaldatud kuumuskaitse), säästes kokku 1,24 kg. Väljalasketoru on 74 mm lähemal keskjoonele (mis parandab sõitja ergonoomikat) ning kokkusurutud summutil on kaks resonaatorit, mis vähendavad võimsuse suurenemisel müra. 
Üks otse Gajseri mootorrattalt võetud uuendus on hüdraulilise siduri lisamine. Tänu sellele paraneb hoova juhtimine ja tunnetus (see on 10% kergem) ning hooval on rasketes sõiduoludes püsiv kaugus. Siduri mahtu on suurendatud lisaketta abil 27% – seitsme asemel kaheksa – ning sel on lisahõõrdvedru jõuülekande ja vastupidavuse suurendamiseks. Libisemist tippvõimsuse juures on vähendatud 85%.
Silindri läbimõõt ja kolvi käik on endiselt 96 × 62,1 mm ning surveaste 13,5 : 1. Käigu asendi andur võimaldab kasutada kolme süütekaarti 1. ja 2., 3. ja 4. ning 5. käigu jaoks.
Vankumatu töökindlus on alati olnud CRF450R-i edu võti ning viie auguga kolvi õlipihusti ja kahe 12 mm trumliga tagastuspump kannavad hoolt määrimise eest.
Väärtuslikumaid gramme säästva magneesiumist plokikaanekatte ümberkujundamisel on kasutatud õhemat materjali ning kütusepump on tehtud väiksem – see kinnitub kuue poldi asemel neljaga, on 120 g kergem ning pakub eelmise kujundusega samasugust survet ja filtri tööiga.

Elektroonika

• Honda Selectable Torque Control (HSTC) kolme sõidurežiimi ja väljalülitamisvõimalusega (OFF)
• HRC Launch Control pakub kolme käivitusvõimalust
• Mootorirežiimi valikunupul (EMSB) on kolm kaarti võimsusnäitajate reguleerimiseks
• HSTC nupp on nüüd paigutatud vasakpoolsele lülitihoovale
• HRC seadistustööriista jõulist ja sujuvat režiimi on uuendatud

2020. aasta CRF450R sai HSTC ja süsteem jääb samaks ka 2021. aasta mudelil. See vähendab tagaratta pöörlemist (ja seega asjatult raisku läinud edasiliikumist) ning suurendab haarduvust nii palju kui võimalik. See ei kasuta rattakiiruse andurit ning säilitab tunnetuse gaasikäepidemel, hallates samal ajal võimsust. Süüteajastus on hilisem ja PGM-FI kontrollitud, kui tuvastatakse, et pöörete muutumise kiirus ületab seadistatud summat.
Kolm režiimi erinevad juhtimise haldamise taseme poolest eri sõiduoludes:
1. režiimis sekkub süsteem kõige kergemalt ning kõige hiljem – kasulik ratta pöörlemise vähendamiseks ja juhitavuse säilitamiseks keerulistes kurvides;
3. režiimis sekkub süsteem kiiremini ja jõulisemalt ning seetõttu on see kasulik libedamates mudastes oludes;
2. režiim pakub sekkumise kiiruse ja jõulisuse seisukohast midagi 1. ja 3. režiimi vahepealset.
2021. aasta mudeli ilmne uuendus puudutab sõitja juhtseadiseid ja näidiku lülitihooba. Launch Controli märgutuli, EFI hoiatus, EMSB režiimi nupp ja LED-märgutuli asuvad vasakpoolsel juhtraual ning lisandunud on HSTC nupp.
HSTC nupu vajutamine ja 0,5 sekundit allhoidmine lülitab süsteemi järgmisesse režiimi. Valiku kinnitamiseks vilgub roheline LED-märgutuli 1. režiimi puhul ühe korra, 2. režiimi puhul kaks korda ja 3. režiimi puhul kolm korda.
HSTC süsteemi saab ka täielikult välja lülitada. Mootori sisselülitamisel kasutab süsteem viimati valitud seadistust.
HRC Launch Control annab sõitjale parima võimaluse jõuliseks käivituseks ja sel on kolm režiimi, mille vahel valida:
3. tase – 8250 p/min, mudased olud / algaja;
2. tase – 8500 p/min, kuivad olud / tavasõitja;
1. tase – 9500 p/min, kuivad olud / ekspert.
HRC Launch Controli on lihtne aktiveerida: sisselülitamiseks tõmmake sidurihoob sisse ja vajutage paremal olevat Start-nuppu. Lilla LED-tuli vilgub ühe korra 1. taseme valimise korral. Vajutage uuesti Start-nuppu, 0,5 sekundit või kauem, ning LED vilgub kaks korda 2. taseme korral. Korrake seda tegevust ja LED vilgub kolm korda, andes märku, et valitud on 3. tase.
Mootorirežiimi valiku nupp (EMSB) muudab mootori näitajaid ja saadaval on kolm kaarti, mis vastavad sõiduoludele või sõitja eelistusele:
1. režiim – tavaline;
2. režiim – sujuv;
3. režiim – jõuline.
Ka LED näitab valitud režiimi, kuid sinise valgusega.
2021. aasta mudeli kaardiuuenduse saamiseks saab HRC seadistustööriist pakkuda palju muretumat sujuvat režiimi, mille puhul gaasihoova reaktsioon algajate sõitjate jaoks on õrnem. Samuti võib see jõulises režiimis pakkuda võidusõiduoludele sobivat ülitundlikku gaasihoova reaktsiooni ja mootori vastust.