11.07.2011 Honda tarbelaen hea%
02.11.2010 Täna avatud Milano EICMA külastajad saavad näha aasta suurimat Honda esitlust.
01.07.2010 Honda Uudiskiri nr.1| HONDAMEES
17.05.2010 Tanel Leok võitis Hispaanias MM-etapi!
22.01.2010 Honda Racing Motokrossi Karikas
17.09.2009 Honda Ohutusinstituut avas oma uksed
14.09.2009 Honda alustab Tais uue motorolleri PCX tootmist ja müümist. Uue üleilmse strateegilise mudeli eksport Taist Jaapanisse, Euroopasse ja USA-sse algab 2010. aastal.
08.09.2009 Honda hakkab kasutama uut topeltsiduriga käigukasti suure töömahuga sportmootorratastel ning CV-Matic automaatkäigukasti Cub-tüüpi motorolleritel
09.06.2009 Uus! Honda Mootorrataste Tehnoloogiate Pildiraamat webis
31.03.2009 Honda alustab Brasiilias flex-fuel-tüüpi mootoriga mootorrataste CG150 TITAN Mix müüki
03.11.2008 Honda avab ametlikud motokeskused Eestis
03.11.2008 Honda kumulatiivne globaalne mootorratta toodang jõudis 2008.a. 200-miljoni ühikuni
24.09.2008 8.–13. november 2011 EICMA
09.06.2008 Honda teavitab maailma esimesest supersport-mootorratastele mõeldud elektrooniliselt kontrollitavast „kombineeritud ABS-st”
« Eelmine 1 2 3 Järgmine »

Uus 16YM Honda CRF1000L Africa Twin

24.07.2015


• Lisateave Honda uue 1000 cm3 seiklusratta kohta, millel on täiesti uus kompaktne paralleelne kahesilindriline mootor võimsusega 70 kW ja väändemomendiga 98 Nm.
• Mootorit ümbritseb kompaktne kerge raam, mis tagab suurepärase maastikuvõimekuse, hea sõidumugavuse ja igapäevaseks liiklemiseks sobiva dünaamilisuse.
• Uus DCT funktsioonaalsus, sisse- ja väljalülitatav ABS ning mitme režiimiga HSTC tagavad nii maanteel kui ka maastikul optimaalse haardumise.
• Saadaval on neli värviskeemi, k.a CRF Rally ja Tricolour.
• Esimesed stuudios ja maastikul tehtud pildid.


Hondal on rõõm edastada täpsemat tehnilist teavet uue mudeli CRF1000L Africa Twin kohta, mida saab 2015. aasta lõpus näha ka Honda esindustes üle kogu Euroopa. Nagu mudeli palju kiidetud eelkäijad, on ka CRF1000L Africa Twin tänu oma võimsale mootorile ja dünaamilisele šassiile tõelise seikluse jaoks täielikult varustatud ja valmis läbima terveid kontinente nii maanteel kui ka maastikul.

CRF1000L Africa Twini projekti alguses oli olemas üks mootorratas, mis suutis oma mitmekülgse kasutatavuse, tasakaalu ja kasutusmugavusega nii maanteel kui ka maastikul pidevalt üllatada – algne XRV750 Africa Twin. Sellest sai väärtuslik teetähis isegi võrdluses tänapäevase seiklusrataste müriaadiga. Praegu sama nime kandval masinal ei pruugi algse mudeliga olla kuigi palju ühist, kuid see on pärinud mudeli XRV750 Africa Twin suurepärase olemuse ja vaimsuse.

„Mine kuhu iganes” lähenemisviis väljendub juba mootoris, mis peab toimima hästi nii maastikul, pikkadel maanteesõitudel kui ka kõikides vahepealsetes olukordades. Mudeli CRF1000L Africa Twin 1000 cm3 paralleelne kaksikmootor on üles ehitatud Honda võidusõidumudelite CRF250R/450R kaudu saadud maastikurallikogemustele ja selles kasutatakse sama nelja klapilist UniCami silindripead, mis tagab mootori kompaktsed mõõtmed. Kerge valunukkvõll (samast materjalist nagu mudeli CBR1000RR Fireblade puhul) käitab klapiajamit ning topeltsüüteküünlad süütavad kütuse ja õhu segu igas põlemiskambris.

Tugev ja lineaarne jõu- ja väändemoment tagab kogu pöördevahemikus kiire reageerimise ja pöörete arvu kasvades saadab seda rahuldust pakkuv sügav mootorimürin. 270° faasiline väntvõll annab jõuülekandele eripärase karakteri ja aitab tagumise ratta haarduvust paremini tunnetada. Lisatud tasakaaluvõllid summutavad vibratsiooni.

Tänu mootori väikesele kõrgusele on mudeli CRF1000L Africa Twin kliirens suurepärane, nagu ühelt tõeliselt seiklusrattalt võibki eeldada. Dünaamilist ja esteetilist mõju püütakse saavutada komponentide nutika paigutusega. Veepump paikneb sidurikorpuses ning vee- ja õlipumbad paneb tööle ühine tasakaalustusvõll. Alumises karteris hoitakse õli ja survetoitega pumpa ning selle kujundus vähendab mootori suurust veelgi.
Kerge kuuekäiguline käsikäigukast kasutab eduka käiguvahetuse tagamiseks sama käiguvahetuse kulissi kuju nagu mudelitel CRF250R/450R ning on varustatud liugsiduriga.
Mudeli CRF1000L Africa Twin šassii loomisel seati eesmärgiks kolm põhiomadust, mis olid algupärase XRV750 olulisimad omadused: maastikuvõimekus, sõidumugavus ja igapäevaseks liiklemiseks sobiv ergas juhitavus. Seetõttu sobib see mudel suurepäraselt nii pikkadeks reisideks kui ka igapäevasõitudeks.

Terasest poolraam pakub ühelt poolt stabiilsust suurel kiirusel (ka täiskoormatuse puhul) ning teiselt poolt suurepärast maastikuvõimekust, juhitavust ja jäikust. Raskuste keskne paigutus (näiteks akude paigutamine silindripea taha) aitab tagada madala raskuskeskme.

Pika liikumisvahemikuga Showa ümberpööratud esikahvlit saab täielikult seadistada ning sellel on radiaalse paigutusega Nissini topelt neljakolvilised pidurisadulad ja 310 mm lainelised ujuvkettad. Showa tagumisel amortisaatoril on hüdrauliline vedrude eelkoormuse seadistus. Nagu mudelil CRF450R Rally, kasutatakse ka CRF1000L Africa Twini esi- ja tagarattal 21/18-tolliseid kodarvelgi ning 90/90-21 ja 150/70-18 rehve.

Juhindudes disainiteemast „piiramatu seiklus”, on Africa Twini kere minimaalse kujundusega, ent vastupidav ja kerge. See kaitseb juhti ilmastiku eest ja annab edasi masina dünaamilisust. Topeltesituled säilitavad originaalile ainuomase väljanägemise ning istme kõrgust on võimalik reguleerida 20 mm võrra − kõrgusele 870 mm või 850 mm. Suur 18,8-liitrine kütusepaak kombineeritult mootori kütusesäästlikkusega tagab kuni 400 km sõiduulatuse.

Et üldine elektroonikapakett tuleks toime nii maastiku- kui ka maanteesõidul esinevate mis tahes oludega, võimaldab Honda valikuline väändemomendi kontrollsüsteem (HSTC)* kolme juhtimistaset, lisaks saab juht soovi korral tagaratta ABS-i* välja lülitada.

CRF1000L Africa Twin on saadaval neljas värvitoonis: CRF Rally, Tricolour, hõbedane ja must.

Mudeli CRF1000L Africa Twin hind algab 12 990.- eurost.

Kahe siduriga käigukast (DCT)
Honda unikaalne kahe siduriga käigukast (DCT) on saadaval mudeli CRF1000L Africa Twin lisavarustusena samas karteris, millega säilitatakse sama laiust nagu käsikäigukastiga versiooni puhul.
Sellel on standardne käsirežiim, mis võimaldab juhil vasakul käepidemel olevate nuppude abil käike vahetada, ning kaks automaatrežiimi. D-režiim pakub kütusesäästlikkuse ja sõidumugavuse suurepärast tasakaalu. Uuendatud S-režiim suurendab ratta sportlikkust veelgi, võimaldades valida kolme käiguvahetusmustri vahel: S1, S2 ja S3.

Mudeli CRF1000L Africa Twin DCT on mõistagi ka seiklusolude jaoks täielikult varustatud. Rattal on maastikusõidufunktsiooni võimendav G-lüliti, mis paikneb armatuurlaua paremal küljel. G-lüliti vajutamine mis tahes sõidurežiimis parandab maastikusõidu jaoks üliolulisi omadusi − haarduvust ja juhitavust −, vähendades selleks siduri libisemist käikude vahetamise ajal.
DCT uute funktsioonide hulka kuulub ka kaldetuvastus, mille abil kohaldatakse käiguvahetuse režiimi mis tahes kalde järgi, et tagada optimaalne kontroll ratta üle.


* HSTC ja ABS ei kuulu standardvarustusse; need funktsioonid on standardvarustusena olemas ABS-i ja DCT versioonidel.