19.01.2024 Ameeriklane Ricky Brabec võidab teist korda Dakari ralli
07.11.2023 Uus CB1000 Hornet, CBR600RR naasmine ja uuenduslik Honda E-Clutch valmistavad ette Honda täieliku 2024. mudeliaasta tootevaliku avalikustamist EICMA-l
07.07.2023 Honda võtab uuendusliku Honda E-Clutch-tehnoloogia kaudu kasutusele uue vahendi
14.08.2022 Tim Gajser on viiekordne motokrossi maailmameister!
23.11.2021 CBR1000RR-R Fireblade SP 30. aastapäeva erimudel ja uus ADV350 on Honda 2021. aasta EICMA motomessi mudelivaliku staarid
01.09.2021 Honda A2 kategooria 500 cm3 mootorrataste trio 2022. aasta mudelid saavad olulised jõudlusele keskendunud uuendused.
06.01.2021 Honda täiendas oma mitmekülgset 2021. aasta mudelivalikut GL1800 Gold Wingi ja Gold Wing Touri uuendustega
01.12.2020 Uusi Honda kergeid kaheotstarbelisi mootorrattaid CRF300L ja CRF300 RALLY on märkimisväärselt uuendatud
24.11.2020 Tutvustame Honda uut suurt Rebel 1100
10.11.2020 Honda teatas veel seitsmest oma 2021. aasta Euroopa mootorrataste laialdasse valikusse lisandunud mudelist
15.10.2020 Honda tippklassi motorolleri Forza tootepere täieneb 2021. aastal Forza 750 ja Forza 350-ga
14.07.2020 2021. AASTA HONDA CRF450R
23.12.2019 Honda tähistab 400 miljoni mootorratta tootmist
05.11.2019 Mudelid Honda CBR1000RR-R Fireblade'i ja Fireblade SP debüteerisid ning särasid Honda 2020 aasta EICMA motomessil
23.09.2019 Uued CRF1100L Africa Twin ja Africa Twin Adventure Sports saabuvad 2019. aastal Euroopasse
« Eelmine 1 2 3 Järgmine »

2019. AASTA HONDA CRF450L

24.05.2018

 

Uuest mudelist: Honda uuel kaheotstarbelisel mootorrattal, mis baseerub krossimootorrattal CRF450R, on vastupidav ja kerge raam, mis kindlustab parima võimaliku haarduvuse, ning võimas mootor. Vastupidavad kvaliteetsed varuosad ja pikad hooldusvälbad tagavad muretu ja meeldiva sõidu.

1. Sissejuhatus

Tõeline kaheotstarbeline mootorratas peaks suutma teha paljut: maastikul peab see olema kerge ning kvaliteetse vedrustuse ja juhitavusega, et sõitjal oleks lihtne ka siis, kui edasiliikumine muutub raskemaks. Selle mootor peab tagama hea võimsuse ja pöördemomendi kõigil kiirustel – sellise, mis võimaldaks sõitjal saavutada tagaratta maksimaalse haarduvuse, olenemata maastikust.

Kõik need omadused, mis muudavad maastikusõidu nauditavaks, teevad selle ratta tõepoolest hästi kasutatavaks ka linnas: sale ja väle kaheotstarbeline masin lipsab läbi kitsastest kohtadest, summutab konarlikelt teedelt saadud löögid ja püsib teistest liiklejatest tublisti eespool tänu nutikale madalal käigul kiirendusele. Samuti peab see olema täiesti töökindel ning mõistlike põhihooldusvälpadega.

Võistlusmasinate alusel saab luua häid kaheotstarbelisi mudeleid. Kuid arvesse tuleb võtta paljut. Võidusõiduliku jõudlusega kaasneb tihe hooldusgraafik, mis on lihtsalt liiga koormav paljude hobisõitjate jaoks, kes soovivad vaid nuppu vajutada ja lihtsalt sõita. Peale selle ei ole olulised maanteesõiduki elemendid, nagu tuled, suunatuled ja süütelüliti, võidusõidurattal nii kasutajasõbralikud ja vastupidavad kui vaja.

Mõistes seda ja soovides toota kaheotstarbelist ratast, mis toetub kindlalt võidusõidumasina peamistele sõiduomadustele, kuid on siiski palju tavalisemate hooldusvälpade ja kvaliteetsete maanteetarvikutega, võttis Honda aluseks oma krossimootorratta CRF450R ja lõi sellest uue mudeli CRF450L.

See on kahtlemata võidusõidu-CRF – ja näeb ka sedamoodi välja, kuid seda on parimaks sõiduks teedel ja maastikul täiendatud ja muudetud. Seetõttu kujutab CRF450L endast täispaketti, mis sõidab hästi nii maastikuradadel kui ka maanteel. Ja tänu Honda inseneritöö ja kooste kvaliteedile teeb ta seda kindlasti aastaid.

2019. aasta CRF450L-i projektijuht (LPL) M. Uchiyama:

„CRF450L tähendab maastikul maksimaalset naudingut. See näeb välja nagu CRF450R, sest see tõepoolest on seda – lihtsalt maastikusõbralik tänavaversioon. Täht „L” tähendabki, et see sobib tänavatel sõitmiseks – „legal”. See on loodud, et pakkuda suurepärast juhitavust koos mootori lineaarse pöördemomendiga, mis aitab sõitjal saavutada parima haarduvuse kõigis tingimustes. Lisaks on sel HRC CRF-tehnoloogia koos tavalise mootorrataste hooldusgraafikuga.”

2. Mudeli ülevaade

CRF450L-i teekond võidusõiduradadelt tänavatele nõudis üksikasjalikku viimistlemist. Tänavakõlblikkuse tagamiseks tuli mootor muuta EURO4 nõuetele vastavaks, samal ajal vajasid pikaealisuse ja kasutatavuse seisukohast hoolikat tähelepanu võimsus ja juhtimisomadused.

See on endiselt CRF450R, lihtsalt vaiksem: nii raami ja mootorit kui ka uut väljalaskesüsteemi on mehaaniliselt muudetud. Nii kütuse- kui ka süütekaarte reguleerib nüüd 02-lambdaandur; surveastet on vähendatud ja väntvõlli massi on parema juhitavuse tagamiseks suurendatud. Käigukast on kuuekäiguline – pikemateks vahemaadeks maanteel – ja 18-tollisele tagarattale on lisatud summutusseadis.

Plastosad on võetud otse CRF450R-ilt ja kõik tuled on LEDid, ka läbitungivat valgusvihku heitev esituli. Titaanist kütusepaagi suurem mahutavus suurendab sõiduulatust ja standardvarustusse kuulub kõik tarvilik nagu kiirusmõõdik ja helisignaalseade, seetõttu on CRF450L saadaval litsentseeritud tänavasõidukina.

3. Põhiomadused

3.1 Mootor

• Põhineb CRF450R-il, selle esimene põhihooldus 32 000 km juures

• Vastab EURO4 nõuetele, elektrilise starteriga

• Väntvõlli suurem inertsjõud parandab juhitavust ja veojõutunnetust

• Kuuekäiguline käigukast

Kuigi raami oli lihtsam muuta krossimootorratta CRF450R spetsifikatsioonist kaheotstarbelise mootorratta sõiduomadustele vastavaks, siis 449 cm3 mootor vajas rohkem Honda inseneride tähelepanu. Nõudmisi oli mitmeid: selle heitgaasid ja müra peavad vastama EURO4 nõuetele ning seda peavad saama kasutada igasugused sõitjad paljudes erinevates olukordades nii teedel kui ka maastikul.

Kuigi Unicami nelja klapiga mootori põhiarhitektuur on sama, on ulatuslikuma kasutatavuse toetamiseks paljusid detaile muudetud: väntvõlli massi suurendati, mille tulemusena inertsjõud suurenes 13%, see tähendab sõitja jaoks pöördemomendi paremat tunnetust; klapiajastust muudeti, et võimsust ja pöördemomenti laiemalt ja sujuvamalt levitada; käigukast on nüüd kuue-, mitte viiekäiguline , mis tagab pikema sõiduulatuse asfaldil; vasakul ja paremal mootorikattel on välimised katted müra vähendamiseks.

Mujal suurendati vahelduvvoolugeneraatorit, et pakkuda vajalikku toidet LED-tuledele ja säilitada aku laetus aeglasemal kiirusel sõites. Aku ise on võimas.

Silindri läbimõõt / kolvi käik on sama, mis CRF450R-il – 96 mm x 62,1 mm, kuid kolvil on kolm rõngast ühe asemel suurema vastupidavuse tagamiseks. Surveaste on 12,0 : 1 (võrreldes surveastmega 13,5 : 1) Uue kujunduse saanud õhukarp tagab etteande PGM-FI sissepritsesüsteemile, mida reguleerib lambdaandur ühes suuremahulises väljalasketorus (mis asendab CRF450R-i jässakat kahetorulist kujundust). Termoneutralisaator ja katalüsaator puhastavad heitgaase.

Unicami nelja klapiga plokikaane sisselaskeklappidel on sõrmnookur; klapi tõus on 7,7 mm ning väljalaskeklapi tõus 6,7 mm. Sisselaskeklapi läbimõõt on 38 mm. Klapivedrud on ristlõikes ovaalsed ning klapinurk on sissevõtul 9° ja väljalaskel 10,5°.

Sidur ajab ringi seitset hõõrdketast ning 2 mm siduriketas hajutab soojust tõhusalt; vedrud loovad hea ja pideva ühenduse. Esimene ketiratas on 13T, tagumine 51T.

Tippvõimsus on 18,4 kW ning suurim pöördemoment 32Nm. Hobikrossisõitjate seisukohast on oluline mootori töökindlus ja hooldusvälpade vahe. Ja selles paistab CRF450L-i koostekvaliteet ja kujundus tõeliselt silma; suuremat hooldust vajab see iga 32 000 km tagant ning õhu- ja õlifiltrit vahetatakse iga 1000 km tagant.

3.2 Raam

• Tuletatud 2018. aasta CRF450R-ist, väikeste kohandustega selle kaheotstarbelise kasutuse jaoks

• Täielik LED-valgustus, suurem kütusepaak ja tugijalg

• Suurem radiaator ja elektriventilaator

• CRF450R-iga sarnase kujundusega peeglid

Olles läbinud 2016. aastal põhjaliku uuenduskuuri, oli CRF450R-i raam CRF450L-ile ideaalne lähtekoht, mis vajas veidi muutmist masina palju laiema kasutuse ja tänavakõlblikkuse jaoks.

Kõigepealt muudeti kahe kitseneva alumiiniumist talaga raam veidi laiemaks kiige pöördetelgede juures, et oleks võimalik ära mahutada laiem mootor kuuekäigulise käigukasti tõttu. Roolikannu muudeti paigaldamiseks ja rooliluku alumiiniumist kiige täideti müra vähendamiseks uretaaniga. Tagumine alusraam on sama, muudeti vaid selle kinnituskohta, et mahutada ära tagatuli ja paremale poole väljuv ühetoruline summuti.

Kaldenurk ja järeljooks on vastavalt 28,5° ja 122 mm ning teljevahet on suurema stabiilsuse tagamiseks suurendatud CRF450R-iga võrreldes 18 mm ehk 1500 mm-ni. Nii R-il kui ka L-il on kahvli nihe 22 mm. Kaal koos kütusega on 130,8 kg; istme kõrgus on 940mm.

49 mm Showa USD terasvedrustusega esiamort – eelkoormuse ning kokkusurumise summutuse reguleerimiseks – on kokku sobitatud täielikult reguleeritava Showa tagaamordiga, mida juhitakse Pro-Linki kaudu. Lainelise reljeefiga 260 mm ketas hajutab tõhusalt soojust ning edastab seda käitavalt kahekolviliselt pidurisadulalt võimsust ja tunnetust; taga on sellele vastav 240 mm lainelise reljeefiga ketas ja ühekolviline pidurisadul.

Kui CRF450R-i masinal on kasutatud 19-tollist tagaratast, siis CRF450L-il on 18-tolline, millele sobivad enduro rehvid; keti löökide neelamiseks on lisatud summutusseadis; 520 mm kinnist ketti kaitseb plastist ketikaitse. Esiratas on 21-tolline ja mõlemad veljed on musta värvi. Rehvimõõdud on 80/100-21 ees ja 120/80-18 taga.

CRF450L-i stiil pärineb täielikult CRF450R-ilt. Üle on võetud tagumine porikaitse, küljepaneelid ja mootorikaitse. Sihvakad külgkatted varjavad suuremat radiaatorit ning elektrilist ventilaatorit. Kõik valgustid (kaasa arvatud suunatuled ja numbrimärgituli) on LEDid; kiirusmõõdik, helisignaalseade, piduritule lüliti ja peeglid vastavad seaduses sätestatud nõuetele ning tugijalg suurendab mugavust. CRF450R-il on 6,3-liitrine titaanist kütusepaak; CRF450L-il on maht 1,3 liitri võrra suurem ehk 7,6 liitrit. Samuti lukustub kütusepaagi kork oma kohale.