08.05.2019 Honda avalikustab kogu 2019. aasta CRF-i mudelivaliku
08.11.2018 Honda 2019. aasta mudelivaliku uudised
24.05.2018 2019. AASTA HONDA CRF450L
30.01.2018 Uus Honda mootorrataste, Power Equipment ja Marine toodete edasimüüja
16.11.2017 Honda 2018. aasta mudelivaliku uudised
08.06.2017 Africa Twin Adventure Day 2017
14.11.2016 Honda 2017. aasta mootorrataste seeria
25.08.2016 Pressiteade: Honda CRF450R 2017
03.12.2015 Pressiteade: City Adventure ja CRF1000L Africa Twini ning kuut uuenduskuuri läbinud keskmise suurusega tsiklit.
24.07.2015 Uus 16YM Honda CRF1000L Africa Twin
13.05.2015 Africa Twin on tagasi! CRF1000L Africa Twin saabub 2015. aastal turule
18.11.2014 Honda tutvustas oma 2015. aasta mootorrataste valikut
02.09.2014 Pressiteade: Uus Honda mootorrataste ja ATV-de edasimüüja
09.12.2013 Honda uus mootorrataste valik 2014. aastaks
23.09.2011 Honda avalikustas ametlikult CBR1000RR Fireblade 2012.a mudeli
« Eelmine 1 2 3 Järgmine »

Pressiteade: Honda CRF450R 2017

25.08.2016

2017 HONDA CRF450R
„Absolute Holeshot”

Mudeli uuendused. CRF450R-i esimene rekonstruktsioon nullist pärast kaheksat aastat hõlmab HRC-lt inspiratsiooni saanud 11% võimsamat mootorit ja suuremat pöördemomenti kogu pöördevahemikus. Samuti on sellel uus seitsmenda põlvkonna uue geomeetriaga alumiiniumraam, madalam raskuskese ning tehase tiimi võidusõidu spetsifikatsiooniga 49 mm Showa terasvedrustusega esiamort. Uus konstruktsioon hõlmab veel titaanist kütusepaaki, sujuvaidt ja aerodünaamiliselt tõhusaid plastikuid ning lisavarustusena elektri starterit.

Sisukord
1 Sissejuhatus
2 Mudeli ülevaade
3 Põhifunktsioonid
4 Tehnilised andmed

1. Sissejuhatus

Honda CRF450R on 2002. aastal alanud tootmisest saadik olnud teetähiseks. See on määratlenud mootorratta tasakaalu, rabavalt võimsa mootori ja raami vahel, mis võimaldab igasuguse kogemusega sõitjal mootori jõudlust maksimaalselt ära kasutada. Olenemata sellest, kas sõitja on amatöör või professionaalne võidusõitja, on tegemist masinaga, mis pakub täielikku kontrolli koos töökindluse ja pikaealisusega, mille poolest Honda on juba ammu tuntud.

Muidugi on mudelit CRF450R pidevalt edasi arendatud ja igas täienduses on ära kasutatud õppetunde, mis on saadud Honda motokrossiprogrammidest üle terve maailma. Viimase kaheksa aasta jooksul on mudel CRF450R lihvitud maailma üheks kõige terviklikumaks võidusõidumasinaks. Nüüd, 2017. aastal, on evolutsioon asendunud revolutsiooniga. Euroopa lemmikuna on open klassi krossiratas saanud uhiuue kuue, selle mootor on palju võimsam ning uue konstruktsiooniga raam suurendab haarduvust ja juhitavust.

Mootorratas näeb teistsugune välja, tundub teistsugune ja tagab rajal täiesti uue elamuse. Lihtsamalt öeldes on see kiirem. Palju kiirem.

2017 CRF450R-i suurte projektide juht (LPL) hr M. Uchiyama:

„Mudel CRF450R on täielikult ümber tehtud. Miski ei ole jäänud kahe silma vahele ja me teeme pidevalt pingutusi, et pakkuda klientidele masinat, mis on teistest ees.

Oleme keskendunud sellele, et toota masin, millel on erakordselt võimas mootor, suurepärane tagaratta haarduvus ja madal raskuskese, eesmärgiga parandada eelmise mudeliga võrreldes kiirendamist 5%. Arenduse põhifraas oli „Absolute Holeshot”.

Oleme juba alustanud võidusõite ja 2017 CRF450R-i täiustamist Jaapani motokrossi meistrivõistlusel, võites järjest viis esimest sõitu.

Nüüd on meil hea meel loovutada selline võimas masin motokrossisõpradele üle terve maailma.”

2017 CRF450R – ABSOLUTE HOLESHOT!

2. Mudeli ülevaade
2017 CRF450R on välja töötatud niimoodi, et see saaks esimesena minema, jõuaks esimesena esimesse kurvi ja saavutaks suurepärase ringiaja. Selleks on oma otsese panuse andnud Honda AMA ja MX GP meeskonnad. Tänu 11% võimsamale uuele mootorile ja raamile, mis suudab seda võimsust täielikult ära kasutada, on 2017 CRF450R tugevam, teravam ja paremini fookustatud.

Kuna MX1-klassi masinad on mõeldud puhtalt võistlemiseks, pani HRC nii 2016 mudeli kui ka 2017 mudeli järjest erinevatesse stardisimulatsioonidesse. Uue ratta võimsus ja juhitavus annavad sellele suure eelise. Kiirendusele 0–10 m kulus 1,53 sekundit, mis on 6,4% vähem kui eelmisel mudelil.

Uuel mootoril on kasutatud innovaatilisi insenerivõtteid nii kütuse sissevõtu kui ka põlemisgaaside väljalaske osas. Sissevõtul vähendavad sirged kanalid oluliselt õhutakistust, mis parandab põlemise tõhusust. Väljalaskel hargnevad topelttorud mootori lähedal, mis suurendab surveastet 12,5-lt 13,5-le. See on suurema võimsuse saavutamisel põhielement.

KYB õhkvedrustusega esiamort on asendatud 49 mm Showa USD terasvedrustusega esiamordiga, mis arendati välja võidusõiduvalmis tehase amordist, millega varustatakse motokrossi võidusõidumeeskondi Jaapani meistrivõistlusel. Alumiiniumraami põhitalad on nüüd kitsenevad, mis suurendab esistabiilsust ja haarduvust. Samuti on 2017 CRF450R-i geomeetriat täielikult muudetud: teljevahe on lühem, tagakiige on kompaktsem ning muudetud on kallet ja järeljooksu. Raskuskese on madalam tänu sellistele detailidele nagu kerge titaanist kütusepaak ja madalamale tootud tagaamordi ülemine kinnitus.

Uued plastikud tagavad ülitõhusa aerodünaamilise jõudluse ja sujuva olemusliku kuju, mis annab sõitjale ülima liikumisvabaduse. Plastikute kilegraafika tagab teravad visuaalid ja vastupidava viimistluse. Esimest korda on lisavarustusena saadaval elektriline starter.

3. Põhiomadused
3.1 Mootor
CRF450Ri 449 cm3 mootor on nüüd 11% võimsam kui eelmisel mudelil. Kohakuti asetades näitavad 2016 ja 2017 võimsuse ning pöördemomendi kõverad graafiliselt uue kujunduse eeliseid: see on parem igas mõttes, kuid eriti pöördemomendi keskmises vahemikus ja tipus, kus mootori pöörded, tippvõimsus ning ülepöörded on oluliselt suuremad.


Väljundvõimsuse suurendamiseks tehti mootori jõudluse igakülgseks arendamiseks HRC inseneridega tihedat koostööd. Plokikaanel on täiesti ümber töötatud Unicami nelja klapiga kaas ja sisselaskeklappide sõrmnookur suurendab klapi tõusu 0,5 mm, st 10 mm-ni (ka väljalaskeklapi tõus on suurenenud – 0,85 mm võrra, st 8,8 mm-ni).

Sisselaskeklapi läbimõõt on suurenenud 2 mm võrra, st 38 mm-ni; kahesuunalise klapipesa masintöötlus muudab gaasivoolu sujuvamaks. Allapoole suunatud sisselaske kõri tagab nüüd otsese ja sirge tee sissevõtu kanalitesse ning voolutõhusust on sissesuunal parandatud 19%. Samuti on väljavool läbi kahe väljalasketoru 10% tõhusam ja torud on nüüd painutatud astmeliselt. Topeltsummutid on 78 mm lühemad.

Klapivedrud on ristlõikes ovaalsed, mis vähendab kõrgust ja ka mõõtmed on nüüd kompaktsemad. Kitsam klapinurk 9° sissevõtul ja 10,5° väljalaskel (varem 10°/11,5°) ning uue konstruktsiooniga kolb võimendavad põlemist ja annab surveastme 13,5 : 1 (varem 12,5 : 1). Nelja avaga kolvi õlidüüs (mis asendab kahe avaga süsteemi) langetab kolvi temperatuuri ja tuleb tõhusamalt toime suurema surveastme tekitatava kuumusega.

Nii kolvisõrm kui ka sõrmnookurid on saanud DLC-katte (teemandilaadne süsinik), millel on suurepärane friktsioonikindlus ja vastupidavus, vähendades ka hõõrdekadusid. Läbimõõt ja käik on endiselt 96 mm × 62,1 mm.

Mootor kasutab nüüd tagastuspumpa, mida kasutatakse nii ülekande kui ka siduri sundõlitamiseks (piserdamise asemel). See vähendab hõõrdumist, parandab määrimistõhusust ja vähendab pumpamiskadusid. Kahe õliallika asemel kasutatakse ainult ühte, mis tähendab mahu vähenemist eelmisel mudelil kasutatud 1390 cc3-lt (mootori ja ülekande õli kokku) kogumahuni 1250 cc3.

Kerge kaal ja kompaktsed mõõtmed on saavutatud tänu mitmele uuele lähenemisele. Tasakaalusti paigutamine karterisse vähendab väntvõlli ja tasakaalusti vahelist kaugust. Peamine vedav hammasratas ja tasakaalusti hammasratas on ühine osa, nagu on ka peamine veetav hammasratas ja õlipumba vedav hammasratas.

Peamine hammasratas pöörleb 30% kiiremini, mis avaldab vähem survet nii käigukastile kui ka sidurile. Lisavõimsuse ja pöördemomendi paremaks ärakasutamiseks on kõiki viit ülekandearvu reguleeritud nii, et viimast hammasratast käitavad 13 ja 49 hambaga ketirattad (varem 13/48).

Sidur ajab nüüd ringi seitset hõõrdketast (varem kaheksa), kuid vastupidavus ei vähene. See säästab ruumi (2,6 mm õhem, 77 mm juures), kaalu ja käituskulusid. Kuus siduriplaati on kaetud spetsiaalse friktsioonmaterjaliga 2 mm siduriplaat (0,4 mm paksem) hajutab soojust tõhusamalt, samas on vibratsioonivastased vedrud alles jäetud, et luua siduriga hea ja pidev ühendus.

Juhi juhtnupud ja näidikud on kokku paigutatud ning seatud vasakule lenkstangile: mootori seiskamise nupp, EFI hoiatus, EMSB režiimi nupp ja LED-näidik.

Honda mootorirežiimi valiku nupp EMSB (Engine Mode Select Button) võimaldab juhil mootori parameetreid käsitsi reguleerida. Kui sõiduk on peatatud ja mootor töötab tühikäigul, piisab nupuvajutusest, et valida järjekorras järgmine reguleerimisvariant.

Nuppu sisseehitatud LED näitab kasutusel olevat reguleerimisvarianti järjestikuste vilkumistega (üks vilkumine režiimi 1 jaoks jne). Uue reguleerimisvariandi valimisel kinnitatakse valik ka juhile.

Režiim 1 kasutab süüte ja kütuse reguleerimisvariantide standardset kombinatsiooni, mis tagab tasakaalustatud võimsuse ja pöördemomendi. Režiim 2 on mahedam ja loob hõlpsamalt kontrollitava gaasitunnetuse. Režiim 3 tagab terava, agressiivse ja reaktsioonivalmis võimsuse. Režiime 2 ja 3 saab kohandada olemasoleva HRC seadistustööriista abil, muutes nii riist- kui tarkvara parameetreid.

Esimest korda on CRF450R-i jaoks lisavalikuna saadaval elektriline starter.

 

 

 

3.2 Raam
Täielikult rekonstrueeritud raam annab juhile CRF450R-i uue võimsa mootori üle täieliku kontrolli. Selle seitsmenda põlvkonna CRF-i alumiiniumist talaraami kasutamise eesmärgid olid selged: täiustada suutlikkust pööramisel, suurendada esiosa stabiilsust ja juhitavust ning suurendada tagarattaveo juhi tagasisidet ja prognoositavust.

Kitsenevad põhitalad kujutavad endast peamist visuaalset muudatust, mille tagajärjel suurenevad esistabiilsus ja haarduvus ning paraneb tunnetus. Väändejäikus on 6,8% väiksem (külgjäikus on sama), mis suurendab pööramisvõimekust ja parandab tunnetust. Massi on vähendatud 270 g. Pressitud (varem sepistatud) tagumine alusraam vähendab massi veel 225 g.


Raami jõudluse geomeetria ja dünaamika parameetrites on tehtud veel mitu vähem silmapaistvat muudatust. Raskuskese on 2,7 mm madalamal. Teljevahe on 11 mm lühem, ehk 1482 mm. Kaugus esitelje ja tagakiige pöördetelje vahel on suurenenud (13 mm pikem, st 913 mm), kaugust tagakiige pöördetelje ja tagatelje vahel on vähendatud (24 mm lühem, st 569 mm). Uus geomeetria kannab rohkem kaalu üle tagarattale, suurendades haarduvust, mis oligi arendamise põhieesmärk.

Kaldenurk ja järeljooks on vastavalt 27,4° / 116 mm (varem 27,1° / 117 mm). Kogumass on 110,6 kg.

2017 CRF450R on sihvakam ja kompaktsem sõiduk, mida on tänu madalale raskuskeskmele veelgi lihtsam juhtida. Tänu uuele geomeetriale on tagarehvi juhitavus parem, mis vastab esiotsa täiendatud kontaktitunnetusele ja haarduvusele suurel kiirusel.

Uus CRF450R on nüüd varustatud täielikult reguleeritava 49 mm Showa USD spiraalvedruga esiamordiga. See on variant Showa tehase esiamordist, millega on varustatud motokrossi võidusõidumeeskonnad Jaapani meistrivõistlusel. See ei ole edasiarendus 48 mm kahvlist, mis paigaldati 2014 aasta mudelile, vaid on igas mõttes erinev: silindri läbimõõt on 25 mm (võrreldes 24 mm), varras 14 mm (12,5 mm), survekolb 39 mm (37 mm). Esiamort on nõtke, sujuv ja allub täielikult kontrollile, mida ongi ühelt võidusõidurattalt oodata.

Täielikult reguleeritava Showa tagumise amordi ülemine kinnitus on 39 mm madalam ja amort ise on paigaldatud ratta keskjoonele (varem oli see 5 mm nihkega). See parandab suurtel kiirustel masskeskme asendit ja sõidu stabiilsust. 599 mm pikkune alumiiniumist tagakiige on 18 mm lühem ja õhem (ristlõikes). Samuti on see 220 g kergem.

260 mm lainelise reljeefiga ketas hajutab soojust tõhusamalt ning edastab seda käitavalt kahekolviliselt pidurisadulalt võimsust ja tunnetust; taga on sellele vastav 240 mm lainelise reljeefiga ketas ja ühekolviline pidurisadul. Kerged alumiiniumveljed koos otse ühendatud kodarapaigutusega vähendavad vedrustamata massi; ees on 21 × 1,6 tolli, taga 19 × 2,15 tolli. Standardvarustusse kuuluvad Dunlopi pehme raja rehvid MX3SF ja MX3S.

Uuel CRF450R-il on nüüd 6,3-liitrine titaanist kütusepaak, mis kaalub varasemast plastversioonist 513 g vähem. Poole kilo kadu aitab oluliselt kaasa madalama raskuskeskme saavutamisele. Uue plastkatte sujuvad välisjooned aitavad juhil hõlpsalt liikuda. Esiosa on kitsam – radiaatori/paagi katete laiust on vähendatud 30 mm võrra, uue kujundusega eesmised mudakaitsmed suunavad õhku tõhusamalt radiaatorisse. Kere vastupidav kilegraafika katab laia ala ja on kriimustusvastane.

 
 
4. Tehnilised andmed

 MOOTOR  
 Tüüp  Vesijahutusega neljataktiline ühe silindriga mootor Unicam
 Kubatuur  449,7 cc3
 Läbimõõt ja käik  96,0 mm × 62,1 mm
 Surveaste  13,5 : 1
 KÜTUSESÜSTEEM  
 Karburatsioon  Kütuse sissepritse
 Kütusepaagi maht  6,3 liitrit
 ELEKTRISÜSTEEM  
 Süüde  Digital CDI
 Käivitus  Jalgstarter / Elektri starter lisavarustusena
 JÕUÜLEKANNE  
 Siduri tüüp  Märg, mitme plaadiga
 Ülekande tüüp  Pidev hambumine
 Peaülekanne  Kett
 RAAM  
 Tüüp  Alumiiniumist kaksiktoru
 ŠASSII  
 Mõõtmed (P ´ L ´ K)  2183 mm × 827 mm × 1274 mm
 Teljevahe  1482 mm
 Järeljooksu nurk  27° 22'
 Järeljooks  116 mm
 Istme kõrgus  960 mm
 Kliirens  328 mm
 Tühimass  110,6 kg
 VEDRUSTUS  
 Ees  Showa 49 mm spiraalvedruga kahvel (305 mm)
 Taga  Showa monoshock, mis kasutab Honda Pro-Linki süsteemi (133 käik, 314 mm telje käigupikkus)
 VELJED  
 Ees  Alumiiniumkodarad
 Taga  Alumiiniumkodarad
 Esirehv  80/100-21 Dunlop MX3SF
 Tagarehv  120/80-19 Dunlop MX3
 PIDURID  
 Ees  260 mm hüdrauliline laineketas
 Taga  240 mm hüdrauliline laineketas

Kõik tehnilised andmed on ajutised ja neid võidakse ette teatamata muuta.