11.07.2011 Honda tarbelaen hea%
02.11.2010 Täna avatud Milano EICMA külastajad saavad näha aasta suurimat Honda esitlust.
01.07.2010 Honda Uudiskiri nr.1| HONDAMEES
17.05.2010 Tanel Leok võitis Hispaanias MM-etapi!
22.01.2010 Honda Racing Motokrossi Karikas
17.09.2009 Honda Ohutusinstituut avas oma uksed
14.09.2009 Honda alustab Tais uue motorolleri PCX tootmist ja müümist. Uue üleilmse strateegilise mudeli eksport Taist Jaapanisse, Euroopasse ja USA-sse algab 2010. aastal.
08.09.2009 Honda hakkab kasutama uut topeltsiduriga käigukasti suure töömahuga sportmootorratastel ning CV-Matic automaatkäigukasti Cub-tüüpi motorolleritel
09.06.2009 Uus! Honda Mootorrataste Tehnoloogiate Pildiraamat webis
31.03.2009 Honda alustab Brasiilias flex-fuel-tüüpi mootoriga mootorrataste CG150 TITAN Mix müüki
03.11.2008 Honda avab ametlikud motokeskused Eestis
03.11.2008 Honda kumulatiivne globaalne mootorratta toodang jõudis 2008.a. 200-miljoni ühikuni
24.09.2008 8.–13. november 2011 EICMA
09.06.2008 Honda teavitab maailma esimesest supersport-mootorratastele mõeldud elektrooniliselt kontrollitavast „kombineeritud ABS-st”
« Eelmine 1 2 3 Järgmine »

Honda võtab uuendusliku Honda E-Clutch-tehnoloogia kaudu kasutusele uue vahendi

07.07.2023
  • Honda toob CB650R ja CBR650R mudelite 24. mudelihooajast alates lisavarustusena turule uue elektroonilise siduri Honda E-Clutch.
  • Honda E-Clutch võimaldab sujuvat käiguvahetust üles- ja allapoole ning lisaks ülisujuvat käivitamist ja seiskamist ilma sidurihooba kasutamata
  • See kerge ja kompaktne süsteem pakub suuremat sõidunaudingut ja paindlikkust mitmesuguste stsenaariumide puhul, et saavutada uuel tasemel sõidukogemus.

Uue Honda E-Clutch-tehnoloogia kasutuselevõtuga 24. aasta mudelite CBR650R ja CB650R lisavarustusena avab Honda mootorrattaelamuse täiesti uue aspekti igat tüüpi ja erisuguse kogemusega sõitjatele.

Honda E-Clutch-süsteem kasutab elemente kiirkäiguklappide, käsisidurite ja Honda kahe siduriga ülekandetehnoloogia ja funktsioonide vallast , et luua nende varem end hästi tõestanud elementide ainulaadne kooslus. Ülikompaktne süsteem kaalub vaid kaks kilogrammi ning siduri ja jõuülekande riistvara ei erine tavalisest mootorrattast, mis aitab kaasa tulevaste rakenduste kasutatavusele.

Honda E-Clutch-süsteem on oma olemuselt lihtne, sest enam ei ole vaja kasutada sidurihooba, et vahetada käiku kas üles või alla. Ülikiireks ja järjepidevaks käiguvahetuseks peab sõitja lihtsalt käiguvahetuspedaali kasutama, mis annab sportlikul sõidul täiendava naudingu. Sõidu alustamiseks või peatumiseks ei ole samuti sidurihooba vaja. Süsteem aktiveerub kohe pärast mootori sisselülitamist ja juhib sõidukit sujuvalt mõlema stsenaariumi puhul, kõrvaldades samal ajal mootori seiskumise võimaluse, lisades mugavust ja tagades meelerahu linnasõidul, mis hõlmab sagedast käivitamist ja seiskamist.

Lisaks nauditavusele ja mugavusele tagab Honda E-Clutch ülima paindlikkuse. Kui sõitja soovib, võib ta sidurihooba igal ajal tavapäraselt kasutada. Sidurihoova kasutamisel aktiveerub Honda E-clutch-süsteem uuesti vähem kui sekundi pärast, kui ületatakse mootori teatud pöörlemiskiirus; madalamatel pööretel 5 sekundi pärast. Kui sõitja soovib süsteemi konkreetse sõidu ajaks välja lülitada, on see võimalik ka vasakul juhtraual asuva lüliti abil. Käsitsirežiimile üleminekut tähistab täht „M“ armatuurlaual.

Honda E-Clutch võimaldab sõitjal valida ka käigutunnetuse, st määrata käiguvahetuse tegemiseks käigupedaalile rakendatava jõu tugevus. Saadaval on kolm seadistust: TUGEV, KESKMINE ja KERGE, millest igaüht saab valida käigu üles- või allalülitamiseks sõltumatult. Tehnoloogia annab ka juhile nõu. Kui mootorratas on teatud kiiruse juures liiga kõrgel käigul, soovitatakse asjakohase sümboliga armatuurlaual madalamale käigule ümber lülitada. 

Honda E-Clutch juhib siduri sisse- ja väljalülitamist teatavate näitude, sealhulgas sõidukiiruse, seguklapi avanemise nurga, mootori pöörete arvu, käiguvahetuspedaalile rakendatava surve, sidurimootori vähenduskäigu nurga, mootori vahevõlli kiiruse ja käiguasendi näitude põhjal. Sidurit käitatakse kahe mootoriga ajamiüksuse kaudu, mis asub parempoolse mootorikatte all. Siduri sisse- või väljalülitamisel kontrollib süsteem ka mootori süüte ajastust ja kütuse sissepritset, mille tulemuseks on sujuv ja löögivaba käiguvahetus igas olukorras.

Uus Honda E-clutch-süsteem pakub sõitjatele kogu Euroopas uuel tasemel sõidukogemust ja on järjekordne märk sellest, et Honda on 75 aastat pärast asutamist endiselt pühendunud sõitjale suunatud uuenduste rikkaliku ajaloo ülesehitamisele.

Junya Ono, Honda E-Clutchi projektijuht: „Honda E-Clutch on loodud selleks, et pakkuda mootorratturitele uutmoodi kogemust, mis võib muuta nende sõidu veelgi lõbusamaks ja põnevamaks. Samuti lisab see meelerahu ja mugavust linnasõidul või igapäevastel edasi-tagasi sõitudel. Loodame, et paljud ratturid proovivad meie uut süsteemi, et nautida selle ainulaadset kombinatsiooni sportlikkusest ja paindlikkusest.“