19.01.2024 Ameeriklane Ricky Brabec võidab teist korda Dakari ralli
07.11.2023 Uus CB1000 Hornet, CBR600RR naasmine ja uuenduslik Honda E-Clutch valmistavad ette Honda täieliku 2024. mudeliaasta tootevaliku avalikustamist EICMA-l
07.07.2023 Honda võtab uuendusliku Honda E-Clutch-tehnoloogia kaudu kasutusele uue vahendi
14.08.2022 Tim Gajser on viiekordne motokrossi maailmameister!
23.11.2021 CBR1000RR-R Fireblade SP 30. aastapäeva erimudel ja uus ADV350 on Honda 2021. aasta EICMA motomessi mudelivaliku staarid
01.09.2021 Honda A2 kategooria 500 cm3 mootorrataste trio 2022. aasta mudelid saavad olulised jõudlusele keskendunud uuendused.
06.01.2021 Honda täiendas oma mitmekülgset 2021. aasta mudelivalikut GL1800 Gold Wingi ja Gold Wing Touri uuendustega
01.12.2020 Uusi Honda kergeid kaheotstarbelisi mootorrattaid CRF300L ja CRF300 RALLY on märkimisväärselt uuendatud
24.11.2020 Tutvustame Honda uut suurt Rebel 1100
10.11.2020 Honda teatas veel seitsmest oma 2021. aasta Euroopa mootorrataste laialdasse valikusse lisandunud mudelist
15.10.2020 Honda tippklassi motorolleri Forza tootepere täieneb 2021. aastal Forza 750 ja Forza 350-ga
14.07.2020 2021. AASTA HONDA CRF450R
23.12.2019 Honda tähistab 400 miljoni mootorratta tootmist
05.11.2019 Mudelid Honda CBR1000RR-R Fireblade'i ja Fireblade SP debüteerisid ning särasid Honda 2020 aasta EICMA motomessil
23.09.2019 Uued CRF1100L Africa Twin ja Africa Twin Adventure Sports saabuvad 2019. aastal Euroopasse
« Eelmine 1 2 3 Järgmine »

Honda võtab uuendusliku Honda E-Clutch-tehnoloogia kaudu kasutusele uue vahendi

07.07.2023
  • Honda toob CB650R ja CBR650R mudelite 24. mudelihooajast alates lisavarustusena turule uue elektroonilise siduri Honda E-Clutch.
  • Honda E-Clutch võimaldab sujuvat käiguvahetust üles- ja allapoole ning lisaks ülisujuvat käivitamist ja seiskamist ilma sidurihooba kasutamata
  • See kerge ja kompaktne süsteem pakub suuremat sõidunaudingut ja paindlikkust mitmesuguste stsenaariumide puhul, et saavutada uuel tasemel sõidukogemus.

Uue Honda E-Clutch-tehnoloogia kasutuselevõtuga 24. aasta mudelite CBR650R ja CB650R lisavarustusena avab Honda mootorrattaelamuse täiesti uue aspekti igat tüüpi ja erisuguse kogemusega sõitjatele.

Honda E-Clutch-süsteem kasutab elemente kiirkäiguklappide, käsisidurite ja Honda kahe siduriga ülekandetehnoloogia ja funktsioonide vallast , et luua nende varem end hästi tõestanud elementide ainulaadne kooslus. Ülikompaktne süsteem kaalub vaid kaks kilogrammi ning siduri ja jõuülekande riistvara ei erine tavalisest mootorrattast, mis aitab kaasa tulevaste rakenduste kasutatavusele.

Honda E-Clutch-süsteem on oma olemuselt lihtne, sest enam ei ole vaja kasutada sidurihooba, et vahetada käiku kas üles või alla. Ülikiireks ja järjepidevaks käiguvahetuseks peab sõitja lihtsalt käiguvahetuspedaali kasutama, mis annab sportlikul sõidul täiendava naudingu. Sõidu alustamiseks või peatumiseks ei ole samuti sidurihooba vaja. Süsteem aktiveerub kohe pärast mootori sisselülitamist ja juhib sõidukit sujuvalt mõlema stsenaariumi puhul, kõrvaldades samal ajal mootori seiskumise võimaluse, lisades mugavust ja tagades meelerahu linnasõidul, mis hõlmab sagedast käivitamist ja seiskamist.

Lisaks nauditavusele ja mugavusele tagab Honda E-Clutch ülima paindlikkuse. Kui sõitja soovib, võib ta sidurihooba igal ajal tavapäraselt kasutada. Sidurihoova kasutamisel aktiveerub Honda E-clutch-süsteem uuesti vähem kui sekundi pärast, kui ületatakse mootori teatud pöörlemiskiirus; madalamatel pööretel 5 sekundi pärast. Kui sõitja soovib süsteemi konkreetse sõidu ajaks välja lülitada, on see võimalik ka vasakul juhtraual asuva lüliti abil. Käsitsirežiimile üleminekut tähistab täht „M“ armatuurlaual.

Honda E-Clutch võimaldab sõitjal valida ka käigutunnetuse, st määrata käiguvahetuse tegemiseks käigupedaalile rakendatava jõu tugevus. Saadaval on kolm seadistust: TUGEV, KESKMINE ja KERGE, millest igaüht saab valida käigu üles- või allalülitamiseks sõltumatult. Tehnoloogia annab ka juhile nõu. Kui mootorratas on teatud kiiruse juures liiga kõrgel käigul, soovitatakse asjakohase sümboliga armatuurlaual madalamale käigule ümber lülitada. 

Honda E-Clutch juhib siduri sisse- ja väljalülitamist teatavate näitude, sealhulgas sõidukiiruse, seguklapi avanemise nurga, mootori pöörete arvu, käiguvahetuspedaalile rakendatava surve, sidurimootori vähenduskäigu nurga, mootori vahevõlli kiiruse ja käiguasendi näitude põhjal. Sidurit käitatakse kahe mootoriga ajamiüksuse kaudu, mis asub parempoolse mootorikatte all. Siduri sisse- või väljalülitamisel kontrollib süsteem ka mootori süüte ajastust ja kütuse sissepritset, mille tulemuseks on sujuv ja löögivaba käiguvahetus igas olukorras.

Uus Honda E-clutch-süsteem pakub sõitjatele kogu Euroopas uuel tasemel sõidukogemust ja on järjekordne märk sellest, et Honda on 75 aastat pärast asutamist endiselt pühendunud sõitjale suunatud uuenduste rikkaliku ajaloo ülesehitamisele.

Junya Ono, Honda E-Clutchi projektijuht: „Honda E-Clutch on loodud selleks, et pakkuda mootorratturitele uutmoodi kogemust, mis võib muuta nende sõidu veelgi lõbusamaks ja põnevamaks. Samuti lisab see meelerahu ja mugavust linnasõidul või igapäevastel edasi-tagasi sõitudel. Loodame, et paljud ratturid proovivad meie uut süsteemi, et nautida selle ainulaadset kombinatsiooni sportlikkusest ja paindlikkusest.“