Montesa Cota 4RT mudel on algusest peale olnud triali maailmas teerajaja rollis. Trial oli muidu ikka kahetaktiliste mootoritega tehnika pärusmaa. Kahetaktiliste näol on küll tegemist kompaktsete, väga töökindlate ja käepäraste, kuid samas väga suure saastega jõuallikatega. Just seetõttu töötas Montesa tihedas koostöös Honda Motor Co-ga välja 2006. aastal jõustuma pidanud saastenormidele vastava Montesa Cota 4RT, mille näol on tegemist kõrgest klassist trial mootorrattaga, mis on varustatud kompaktse ja uuendusliku, elektroonilise PGM-FI sissepritsega, neljataktilise ja neljaklapilise mootoriga. Inseneride jõupingutused realiseerusid väga tõhusas, keskkonnasäästlikus, kuid märkimisväärse võimsuse ja väändemomendiga tsiklis. Selle mootorratta uuenduslikkus väljendub ka alumiiniumraamis, millega on kombineeritud kõrgkvaliteetne SHOWA vedrustus, mis on eriti kuulus just oma tagavedrustuse tõhusa kontseptsiooni poolest. Üllatuslikult osutus 250kuubikuline mootor vägagi konkurentsivõimeliseks sama kolvikäigu juures teoreetiliselt paremate omadustega kahetaktiliste mootorite kõrval.
Montesa Cota 4RT on algusest peale väga hinnatud oma eksklusiivsete tehnoloogiliste lahenduste poolest ning tuntud väga kõrge kvaliteediga ülimalt töökindla mudelina, mis on kõik seda kaubamärki hindavate klientide poolt väga kõrgelt väärtustatud omadused. Samas on triali-huviliste nõudmised aastatega muutunud sama palju kui ülemaailmne majanduslik olukord. Seetõttu on mootorratta mudeli valikul muutunud enamike triali-entusiastide väärtusskaalal otsustavaks teguriks ratta taskukohasus.
2014. aastal tuli Montesa välja täiesti uue Cota mudeliga, millel oli tehtud olulisi muudatusi mootoris ja keres. Pärast mõningaid täiendusi 2015 mudelile, on Montesa 2016. aasta mudeli puhul otsustanud jätkata oma trial-mootorratta täiustamist, et parandada selle jõudlust ja minna kaugemale pelgalt välimuse muutmisest.