Cota 300RR on varustatud täiesti uue mootoriga, mille aluseks on mootorid, mida kasutasid Montesa ratturid Eddie Karlsson ja Oriol Noguera Triali maailmameistrivõistlustel. Mootori 289-kuubikuliseks muutmine on saavutatud kolvi läbimõõdu ja käigu suurendamisega. Nendest muudatustest koos uue kütusepumbaga, mis tagab suurema kütuserõhu, tingitud tulemusi võib märgata ka sellest, et mudelil on tugev jõukõver kõikides pööretevahemikes, eriti aga keskmistel pööretel, ja ta säilitab oma suurepärase juhitavuse ka madalatel pööretel. Teine koht, kus muudatusi võib märgata, on gaasihoova ja lõpliku ülekande ideaalne ühendus. Kõik need mootori täiustused tähendavad seda, et Cota 300RR saab hakkama seal, kus Cota 4RT260 ja Race Replical oleks raske olnud.
Sõltuvalt maastiku tingimustest või sõidustiilist võib rattur valida juhtraua lülitilt ükskõik kumma kahest olemasolevast mootorikaardist. Kütuse sissepritset ja ajastust saab modifitseerida arvuti ja vastava tarkvara abil.
Teine aspekt, mis väärib esiletõstmist, on väiksem mootorpidurdus, mis saavutati karteri gaasi dekompressioonisüsteemi lisamisega, samuti põhjalik töö elektroonika kallal, et vähendada selle mõju. Selle süsteemi abil, gaasipedaali sulgemisel, mootoripidurdus minimeeritakse, mis muudab mootorratta kergemaks ja lihtsamini juhitavaks.
Üks peamisi eesmärke Cota 300RR väljatöötamisel oli vähendada mootorratta kaalu ja muuta mudel üleüldiselt kergemaks, tundlikumaks ja erksamaks. Üks peamisi tegureid selle saavutamiseks on jalatugede ümberpaigutamine, need on nüüd 5 mm madalamal ja 5 mm tagapool, suunates ratturi massi tahapoole ja tehes seeläbi ratta esiosa kergemaks. Lisaks saab Cota 300RR uue kerge esivedrustuse alumiiniumist kahvlitorudega ja mehhaniseeritud rattarummud, mis võimaldab ratta üldkaalu 2 kg võrra vähendada.
Otsides võimalusi ratta kergemaks tegemiseks pandi Cota 300RR-le uus TECH kahvel kergemate alumiiniumtorudega. Tagavedrustus on aga Showalt ja sisaldab mõningaid uuendusi hüdraulikas ja seadetes, mis teevad ratta üldiselt kergemaks ja stabiilsemaks, samuti tagavad parema veojõu ja leevendavad sõiduväsimust
Cota 300RR kasutab Michelin X11 rehve, mis pakuvad suurepärast veojõu, kerguse ja tundlikkuse kombinatsiooni. Rehvid on varustatud kergete mehhaniseeritud rummudega, valmistatud 7075 T6 alumiiniumist, anodeeritud musta värvi, peal laseriga graveeritud RR logo. Üldine kaalu vähendamine on saavutatud ka uute DID alumiiniumist rehvivelgede kasutamisega, mis on kergemad kui need, mida kasutatakse teistel mudelitel. Renthal Fatbar juhtraud ja magnetiline kill-lüliti / stopp-lüliti kuuluvad originaalvarustusse.
Cota 300RR rattal on ka uus esipidur, mis sisaldab 4 kolviga monoplokk-mõõturit, mis tagab pidurdamisel suurema efektiivsuse ja jõu. Uued piduri- ja siduripumbad punase anodeeritud kattega on Braktecilt ja need suurendavad mudeli tundlikkust ja jõudlust.
Nii Cota 4RT260 kui ka Race Replica tootmine toimub kaasaegsetes Montesa Honda tootmishoonetes , mis asuvad Santa Perpetua de Mogodas (Barcelonas), kus tagatakse vastavus brändi kõrgeimatele kvaliteedistandarditele.