Lisatud 07.11.2023
Täna avalikustas Honda Milanos toimuval üritusel EICMA oma täieliku 2024. mudeliaasta mudelivaliku, kuhu kuuluvad uued nimed, märkimisväärsed uuendused neljal mudelil, millest kaks saavad maailmas esmakordselt kasutatava mootorrattatehnoloogia, ning Honda erakordselt laia ja mitmekülgse valikuga peagi liituva mudeli ideeversiooni.
Uus CB1000 Hornet
Avalikustamisele eelnes Honda kasvava Horneti-pere uue perepea CB1000 Horneti esitlus.
Uuel naked-tüüpi lipulaeval on 2017YM CBR1000RR Fireblade’i neljasilindrilise reasmootori täiustatud versioon, mille tippvõimsus ületab 110 kW ja pöördemoment 100 Nm.
Mootorit ümbritseb uhiuus terasest topelttalaga raam, mis võimaldab erakordselt dünaamilist ja samal ajal stabiilset käitumist kurvis tänu reguleeritava kokkusurumise ja tagasipõrkega Showa 41 mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) vedrustusele ning Pro-linki tagumisele Showa amortisaatorile.
Stiil on puhas ja agressiivne. Ülikompaktsete topelt-LED-esitulede läbitungiva pilgu taga on Hornetitele omane ettesuunatud tiibade kujutisega kütusepaak, mis on eest lai ja tagant järsult kitsenev. Kitsas iste rõhutab veelgi Horneti traditsioonilist saledat joont. Ka uut raami on kasutatud disainielemendina, ent veidi varjatumalt, näiteks torudest redel-tüüpi tagumise alusraami kujul.
Elektroonilised abisüsteemid töötavad süsteemi Throttle By Wire kaudu ja võimaldavad valida kolme sõidurežiimi vahel, mis kuvatakse 5-tollisele värvilisele TFT-näidikupaneelile. Honda RoadSync võimaldab ühendada nii Androidi kui ka iOS-i seadmeid.
Uus CB500 Hornet
Honda 2024. mudeliaasta valikusse lisandub kolmanda Hornetina uus CB500 Hornet, millel on ülejäänud kahest sõsarmudelist inspireeritud uudne ja agressiivne stiil ning legendaarse Horneti nime vääriline aerodünaamika.
CB500 Horneti voolundis on esitulede külgmised avad, mis suunavad õhu üles kütusepaagi piirkonda, aidates kaasa lineaarsele juhitavusele ja erakordselt heale käsitsetavusele. Uue LED-tule valgusvihk on parema nähtavuse tagamiseks laiem.
471 cc mootori võimsus ja pöördemoment (35 kW ja 43 Nm) vastavad maksimaalsetele A2 juhiloa nõuetele. Täiustatud kütusesissepritse seadistus parandab kiirendust alates madalatest pööretest. Meelerahu tagamiseks on CB500 Hornetil nüüd ka HSTC-süsteem.
Ülikvaliteetse šassii tehniliste andmete loetellu kuuluvad 41 mm Showa SFF-BP USD kahvlid, Showa tagumine amortisaator, topelt-esikettad ja neljakolvilised pidurisadulad. Uus 5-tolline TFT-näidikupaneel pakub Honda RoadSynci nutitelefoni ühenduvust.
Uus CBR600RR
Pärast kuue aasta pikkust eemalolekut Honda Euroopa mudelivalikust naaseb armastatud ja ülitäpse juhitavusega CBR600RR osana 2024. mudeliaasta mudelivalikust, et keskmise kaaluga supersportmootorrataste kategooriat veidi elavdada. MotoGP-st inspireeritud tipptasemel elektroonika ja aerodünaamikaga uus CBR600RR on pöördemaias neljasilindriline ime, mille eelmise versiooniga võrreldes oluliselt täiustatud mootori tippvõimsus on 89 kW 14 250 p/min juures ja pöördemoment 63 Nm 11 500 p/min juures.
Mugavalt käsitsetav šassiipakett pakub ülikiiret suunamuutmist ja stabiilsust tänu twin-spar-alumiiniumraamile, 41 mm Showa Big Piston USD esikahvlitele, Unit Pro-Link Showa tagumisele amortisaatorile ja MotoGP-lt võetud tiivakestega voolundile.
CBR600RR uus põhjalik elektroonikavarustus sisaldab kuueteljelist IMU-inertsituvastusplokki, mis kuulub ka CBR1000RR-R Fireblade’i varustusse, ning süsteemi Throttle By Wire, viit sõidurežiimi, kurvides toimivaid ABS-pidureid, üheksaastmelist veojõukontrolli Honda Selectable Torque Control (HSTC), tagarattal sõitmise abisüsteemi Wheelie Control, tagaosa tõstmise süsteemi Rear Lift Control ja ohutulede süttimist äkkpidurdusel. Standardvarustusse kuuluvad ka Honda elektrooniline juhtimissüsteemi amortisaator HESD, abi-/liugsidur ja kiirkäiguvaheti.
Uus NX500
Legendaarne NX-nimetus naaseb Honda mudelivalikusse uue NX500 kujul.
Uus NX500 ehk ‘New X-over’ on mõeldud nautimiseks kõikjal, alates käänulistest teedest kuni kruusateede ja kaugemale viivate seiklusteni. Lahkuva CB500X populaarsusele toetuv mudel on uue stiiliga ning täiustatud tehniliste andmete ja jõudlusega.
Juhtimisdünaamika ja tunnetus on paranenud tänu 3 kg kergemale (196 kg) tühimassile (1,5 kg kaalust kaotati tänu uutele kergetele viie kodaraga alumiiniumvelgedele), Showa 41 mm Separate Function Fork Big Pistoni (SFF-BP) ümberpööratud esikahvlile ning uuest kütusesissepritse seadistusest tulenevale täpsemale kiirendusele.
Täiustatud tehniliste andmete loetellu kuuluvad ka uus 5-tolline TFT-näidikupaneel, Honda RoadSynci nutitelefoni ühenduvus ja HSTC. Stiil on samuti täieliku värskenduse läbinud: esituli on uus ning uued plastosad ees ja taga on segu kompaktsest seiklusteks sobivast praktilisusest ning imposantsest siluetist ja jõulisest vormist.
CBR500R
Honda CBR supersportmootorrataste pere sissejuhatavat masinat on 2024. mudeliaastaks samuti täiendatud.
Fireblade’ist inspireeritud värske ja põhjalikult uuendatud stiili juurde kuuluvad uus esi- ja tagatuli ning esiosa tunnetust parandavate tiivakestega kere. Uus graafika ja uued värvid rõhutavad BR500R beebi-Blade’i välimust. Uus kütusesissepritse seadistus parandab kiirendust madalatel pööretel.
Uut 5-tolline värvilist TFT-näidikupaneeli juhitakse mugava tagantvalgustusega lülitiga ja see toimib liidesena uuele Honda RoadSynci ühenduvusele.
CB650R ja CBR650R
Honda’s CB650R keskmise kaaluga naked-mootorratas ja selle sõsarmudel CBR650R saavad 2024. mudeliaastaks värske stiili ja uue tehnoloogia.
CB650R Neo Sports Café unikaalne välimus on uuenenud ning tulemuseks on voolujoonelisem, dünaamilisem ja end maksma paneva ilmega masin. Uuteks elementideks on kaldus LED-esituli, radiaatorivõre ja uus teravam tagavoolund koos uue tagatulega.
Sõsarmudeli CBR uue disainiga topelt-LED-esituled sobivad kokku uuenenud ülemise ja alumise voolundiga, mis koos uue kujundusega tagaosaga moodustavad kombinatsiooni jõulisusest, saledast joonest ja kaunitest nurkadest, et CBR650R puhast sportlikku välimust veelgi esile tõsta.
Mõlemal mootorrattal on Honda RoadSynci ühenduvus ja uus 5-tolline värviline TFT-näidikupaneel, mis on ka päikeselisel päeval hästi loetav.
Honda E-Clutch
CB650R ja CBR650R on Honda esimesed uuendusliku Honda E-Clutch-tehnoloogiaga mootorrattad. See maailma esimene mitmekäigulise mootorratta jaoks mõeldud täisautomaatne sidur muudab mootorrattasõidu nii algajale kui ka eksperdile veelgi nauditavamaks.
Honda E-Clutchiga kaob sidurihoova kasutamise vajadus käigu alla- ja ülesvahetamisel. Mootorrattur peab ülikiireks käiguvahetuseks lihtsalt pedaali kasutama, täpselt nagu kiirkäiguvaheti puhul. Käiguvahetuse ajal kasutab see süsteem kombinatsiooni osaliselt vabastatud sidurist, kütuse sissepritse katkestamisest ja süüte juhtimisest, et vältida jõnksutamist käiguvahetusel ja pakkuda ülisujuvat sõiduelamust.
Sidurihooba pole vaja ka sõidu alustamisel ja peatumisel. Kohe mootori sisselülitamisel aktiveeruv Honda E-Clutchi süsteem haldab mõlemat varianti sujuvalt ja kui juht soovib, saab siduripedaali ka tavalisel viisil kasutada. Kui juht soovib süsteemi sõidu ajaks välja lülitada, saab ta seda näidikupaneelilt teha.
CBR1000RR-R Fireblade ja CBR1000RR-R Fireblade SP
2024. mudeliaastal liiguvad nii CBR1000RR-R Fireblade kui ka selle SP-versioon oma arengukõveral veelgi kõrgemale tänu mitmesugustele mootori ja käigukasti uuendustele, mis pakuvad märkimisväärselt paremat jõudlust keskmistel pööretel ja paremat gaasitunnetust.
HRC tohutu arendustöö ja oskusteabe abil muudeti CBR1000RR-R Fireblade SP 113 Nm pöördemomenti ja 160 kW võimsust oluliselt, et saavutada lisaks suurele võimsusele veel parem kiirendus kurvist väljudes. Seda võimendavad veelgi uued lühemad ülekandearvud ja primaarvedu, muudetud disainiga keskvoolund koos uute tiivakestega ning kergem ja painduvam raam.
Kahemootorilise Throttle By Wire-süsteemi lisamine parandab osalist seguklapi juhtimist ja võimaldab ka paremat mootorpidurdust. Kergemad karterid, väntvõll ja kepsud koos muudetud klapiajastuse ja suurema surveastmega tagavad CBR1000RR-R Fireblade SP-le suurema jõudluse igas põlemistsüklis ning standardvarustusse kuuluva Akrapoviči summuti muudatused vähendavad mürataset 5 dB võrra.
CBR1000RR-R Fireblade’i SP-versioon on maailma esimene mootorratas, millel on uued kolmanda põlvkonna Öhlins Smart Electronic 43 mm S-EC3.0 (SV) NPX USD-kahvlid. Samuti on sellel mootorrattal digitaalne vedru pingsuse reguleerimine näidikupaneelilt, mis pakub juhile selget ja lihtsat viisi oma Fireblade’i täiuslikuks häälestamiseks. Uued Brembo Stylema R radiaalse asetusega nelja kolviga pidurisadulad pidurdavad tugevalt.
CRF1100L Africa Twin ja Africa Twin Adventure Sports
EICMA-l esitletakse esmakordselt avalikkusele ka 2024. mudeliaasta CRF1100L Africa Twini ja selle Adventure Sports-varianti, mis saavad 2024. mudeliaastaks mitu jõudlust puudutavat ja praktilist uuendust.
Mõlema mudeli maksimaalne pöördemoment on 7% suurem (saavutatakse pöörete vahemikus 750 p/min varem) tänu surveastme, klapiajastuse, sissevõtuavade ja ECU seadistuste muutmisele. Topeltsiduriga käigukasti muudatused võimaldavad käiku varem alla vahetada, et vastata mootori uuele jõudlusele. Kurvi tuvastamise funktsiooni on täiustatud ja tunnetus paigaltvõtul ning esimest ja teist käiku vahetades on loomulikum.
Praktilisus on paranenud tänu sisekummita rehvidele, mida on lihtne teeservas parandada, ja suuremale viies suunas reguleeritavalt kuvarile.
CRF1100L Africa Twin on nüüd esimest korda saadaval Showa EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment™) vedrustusega, mis töötab optimaalselt igasugustes sõiduoludes ning võimaldab sõidu ajal 6,5-tolliselt puuteekraanilt tagavedru pingsust muuta.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sportsi sõiduomadusi parandab veelgi uus 19-tolline esiratas ja laiem esirehv, laiem esivoolund pakub paremat kaitset ilmastiku eest ning suurem ekraan ja paksema polstriga iste muudavad sõidu mugavamaks.
SC e: Concept
Honda EICMA väljapanekul saab näha ka mudelit SC e: Concept – Honda teise Euroopa turule mõeldud elektrimootorratta ideeversiooni, mis järgneb 2023. aastal võtmeturgudele saabuvale EM1 E elektrimopeedile.
SC e: Conceptil on iseloomulikud ülimoodsad jooned, lai ühetasane põhi ning pikk ja lai iste. Sellel mudelil on kaks vahetatavat Honda Mobile Power Pack e: akut sõiduulatuse pikendamiseks, toetamaks kliente, kes soovivad linnas heitmevabalt, vaikselt ja kompaktselt liikuda ning akut mugavalt kodus laadida.
SC tähendab skuutrit (motorollerit) ja seda 2025. aastal turule tulevat masstoodetavat versiooni võib juhtida igaüks, kellel on A1 juhiluba.
Honda Motor Europe, Ltd. vanemasepresident Tom Gardner märkis:
„Pärast uue Horneti ja Transalpi suurt müügiedu aastal 2023, mis aitas meil oma müügimahtu rohkem kui 30% suurendada, tõotavad neli uut nime ning lipulaevade Africa Twin ja Fireblade olulised uuendused helget eesootavat 2024. aastat.
Me jätkame oma mudelivaliku täiustamist ja rikastamist kauni uue CB1000 Hornetiga, armastatud CBR600RR naasmisega ning ainulaadse Honda E-Clutchi lisamisega mudelitele CB650R ja CBR650R, mis tähistab Honda jaoks veel ühte asja, milles ta maailmas esimene on.
Samuti oleme väga põnevil, tutvustades mudelit SC e: Concept, mis läheb tootmisse aastal 2025 ja on järgmine samm meie kaherattaliste sõidukite elektrifitseerimisel.
Tagasi